Pages

Inception (2010)

Inception (2010); directed and written by Christopher Nolan
Ukoliko se ikad zapitate zasto gledate filmove kada ste sigurno sve vec vidjeli, pogledajte "Inception", cak i ako ste ga vec gledali. Upravo filmovi poput ovog (dobro, ovo je malo nategnuto, jer zapravo ne postoji film poput ovog) su razlog zasto volimo filmove. Pametan, originalan, zabavan, intrigantan i, ono sto nedostaje vecini filmova americke A-produkcije, tjera vas na razmisljanje.

Inception (2010); directed and written by Christopher Nolan; starring Leonardo DiCaprio, Ken Watanabe, Joseph Gordon-Levitt, Marion Cotillard, Tom Hardy, Cillian Murphy; Cinematography by Wally Pfister; running time 148 minutes

Prica, koju je nemoguce opisati na nacin kako je to Nolan zamislio i izveo, zapravo je prica o provali, s tim da se ne radi o provali u banke ili Fort Knox, nego o provali u tudje snove i to sa samo jednim ciljem - usadjivanje ideje.

Ukratko: nakon sto Cobb (Di Caprio), strucnjak za setnju po tudjim snovima, ne uspije zaviriti u sef koji u svojim mislima krije Saito (Ken Watanabe), on biva unajmljen upravo od strane Saitoa da odradi posao za njega. Ali ne radi se o kradji nego o ulasku u snove Fishera (Cillian Murphy) i usadjivanju ideje u njegove misli. Ta ideja je odbacivanje porodicnog naslijedja, a cijeli proces je nazvan "inception" (kreiranje, stvaranje).

I to je ono s cim trebate poceti gledati ovaj film, ako vec nije i previse. Film je nemoguce ispricati, cak i ako ga pokusate ispricati kao naucnu fantastiku, sto ovaj film uopste nije u svojoj srzi. "Inception", koji je jedan od najoriginalnijih filmova u skorijoj proslosti Hollywooda, prikazuje svijet koji je dosad nevidjen. A da se radi o izuzetnom vizelnom dozivljaju pokazuje vec scena na pocetku, kada Di Caprio i Ellen Page svjedoce nevjerovatnom razaranju ulice stvorene u njenim snovima.

Nolan je poznat po tome sto ne koristi moderne specijalne efekte. Tako je Inception, bas kao i oba njegova Batmana, radjen koristeci vizelne trikove, prije nego kompjuterske specijalne efekte. Koliko je ovo bitno bit ce vam jasno kada zapravo pogledate film i uvjerite se o kako kompleksnim scenama se radi. Poput one borbe u hodniku u kojoj ucestvuje Joseph Gordon-Levitt (kojega, usput receno, do ovog filma nisam podnosio kao glumca, iako je imao prilicno dobrih filmskih i TV uloga). On se zapravo tuce sa nekolicinom negativaca, ali ono sto je najimpresivnije u svemu jeste da se hodnik sve vrijeme okrece oko sebe. Tako pod postaje plafin, pa zidovi postaju pod, a likovi u borbi lebde po zraku, puzu po zidovima kao pauci i slicno. Fim je prepun ovakvih scena, scena koje dosad nisu vidjene (barem ne na nacin kako je to Nolan prikazao); ideja koje su potpuno nove za film kao umjetnicku formu.

S druge strane, pored svih vizelnih aspekata i price u cjelini, Nolan dekonstruise jednu temu koja je danas toliko sveprisutna da smo je potpuno smetnuli s uma - suptilno usadjivanje ideja i to na nacin da nismo ni svjesni nego smo ubijedjeni da smo sami do nje dosli. Upravo na ovaj nacin masovni mediji danas uticu na svoju publiku i upravo ovaj aspekat je ono sto ovaj film cini izuzetnim za svakoga ko iole shvata ili zeli da shvati svijet u kojem zivimo.

Mirren von Bangor

Nema komentara:

Objavi komentar

Instagram